lördag 4 oktober 2014

Underbara barnmässan

I år var den lite snål. Tyvärr blev jag något besviken på mässans utbud. Fyndade lite saker som gjorde det hela värt det. Men  mässan var sämre än förra året.

Det jag är mest nöjd med var att få klämma på Kronan sulky/s! Så kär i den så brion kommer att dra dit pepparn växer så fort vi har råd och vagnen kommer ut. Den ska bort!

Sen ytterligare fynd var några böcker. Köpte en del bra böcker till bra pris till lille D :)

Men det jag är mest nöjd är en sidoväska till bugaboon. Alltså det är som ett regnskydd med förvaring. Kolla in Lills hemsida för bättre bilder. Min är inte så rättvis, men väskan sitter som en smäck. Kostade självfallet mindre på mässan plus att man slapp frakt :)

Sedan köpte vi lite extra snuttar (bra att ha om de kommer bort) och en vagnsleksak till lille D så att vi slipper ha med oss en snutte om vi ska ut vid sömntid.

En drös med nappar blev det också. Självlysande och hihi halloween varianter. Nappar försvinner så lätt!

Köpte marackas till lille D och en handledaskallra till bebbe2. Samt en liten snutte till.

Blev även ytterligare en mössa till lille D en fleecefodrad till vintern.

Mer än så blev det inte. Jag hade velat ha ullfiltar, men hittade inte en enda i bra pris. Fanns två återförsäljare med ekologiska, dessa gick på runt 700-1000kr! Finns fina för 399 och då är det ingen mässpris. Så det blev jag besviken på. Regält! Förra året fanns det mer filtar och liknande. Det är ju säsong för det, men näe.

Var på mässan från 9:30-14. Efter mässan åkte vi till globen. Köpte ett par skor till maken. Han har strl 47 och det är svårt att hitta rätt. Men dessa satt snyggt och bra.

Köpte vantar på polarn och pyret som nu har ta 3 betala för 2 denna helg. Sen köpte jag "dagisvantar" som kappahl kallar dem. Vintervantar för 80kr paret. Men handlar man nu så får man 25% på det hela. Så det blev 2 par.

Kom hem vid 17. Slutkörda!! Eller vi vuxna var det. Lille D yrade runt som en tok. Han var så lycklig över att vara hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar