söndag 12 oktober 2014

Sjukling

Somnade stenhårt på soffan. Väcks efter ngr timmar för att gå och lägga mig i sängen. Dock kan jag inte somna om igen :/

Har nu äntligen blivit fullt sjuk. Lite smått irriterande att gå halvkrasslig länge, går då istället och blir riktigt sjuk i någon dag eller två.

Trots feber, ont i hals och kropp var jag ute en sväng. Ville så gärna hjälpa till med sonens förskola. Det som var otroligt synd var att vi endast var 4 pers från sonens avdelning och det var runt 10 pers från den andra avdelningen. Tror ni vi fick hjälp på vår gård??? Näääe inte alls. De kom på att efter ngr timmar ge oss lite kaffe... tråkigt då det är för barnens skull. Tyvärr var det smått oplanerat och inte fanns det mycket verktyg heller. Men av lite trall, ngr däck och plywood så blev det en liten stuga samt en mini hinderbana. Vi höll på från 10-14:30.

Det som var mest skrattretande var att jag och den andra mamman blev lite könsdiskriminerade av kvinnogruppen från den andra gården! De sade till våra karlar att "flickorna kan komma över och hämta lite dekorationsmaterial för att piffa upp det hela lite" när killarna sade att de kunde ta med sig detta till oss så fick de inte. "Tror en eller båda tjejerna kan komma så får de en viktig uppgift att göra". När karlarna kommer tillbaka står jag och den andra  mamman i full färd med spik, hammare och såg. De börjar att asgarva och berättar vad de just varit med om.
Vi går över dit och får "här har ni häftpistol, be en av era män fylla på lm det är krångligt". "Sen har vi satt upp vimplar snyggt vid taket (3-5meter upp), det behövs två pers för detta så nu får sammarbeta och ni kommer att få klättra". Både jag och tjejen tittade på varandra, nähäe?? Sket i att sätta upp vimplar på takrännorna, vi ville få stugan klar.

Det är lite sågning och slipning kvar. Men sött blev det, eller?? Hoppas taket håller snön bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar