torsdag 1 januari 2015

1 jan

Hoppas de flesta avslutade året lungt och glädjefyllt.

Sammanfattar mitt år (enormt kort):

- MARS: en ny resa börjar med hormonbehandlingar på Sophiahemmet. Som med hjälp av vänninan M som stöd och barnvaktshjälp den 12 mars ledde till ett nytt litet liv. Men det visste vi inte just då...får kraftiga blödningar och sammandragningar, är det kört nu?

- APRIL: Lille D fyller 1 år. Han tar sina första steg. Bekräftat litet liv i magen via VUL.

- MAJ: Lille D börjar gå och därefter är det bara full rulle som gäller!

- JUNI: Pappa fyller 50 år! Maken tar sin röntgensjuksköterskeexamen och bror blir socionom samt flyttar hem igen.

- AUGUSTI: jag får träffa farfar igen. Trodde inte jag skulle få se hnm fysiskt igen i detra liv, men det fick jag! Det var minst 10 år sedan sist!
Lille D börjar förskolan

- SEPTEMBER: Ännu ett år med min älskade partner. 12 år tillsammans och 5 år som gifta.

- NOVEMBER: Ytterligare en perfekt liten pojke kommer till världen. Mini D gör entré i våra liv.

- DECEMBER: Lille D första lucia. Var så lyckligt barnsligt stolt och glad. Julen 2014 och mellandagarna har nog varit de jobbigaste pga sjukstuga deluxe. Men trots det kommer året att avslutas med ett leende på läpparna.

Ett fullspäckat och bra år. Visst med många gråa (några svarta) stunder men det nämner vi inte här just nu ;) Hoppas 2015 och kommande år ger mig minst lika mycket glädje i livet som detta. En sak är säker! Nästa år är det beach 2015! Jag är färdig med barnaskapandet och nu ska jag ha tillbaka min kropp!
as ni känner er träffade!!)

Gott nytt år!!!

Ps. Mini D var idag kl 5 sjukt rosslig och trött. Hostade bara vid amning, stsckaren. Ringer sjukvårdsupplysningen som dessvärre var en mindre kompetent person i luren. Sedan frågade jag om inte jourdoktorn kunde komma för att göra en bedömning. Var lite på gränsen till att åka in eller inte...tyckte att en sådan bedömning vore väl bra för att slippa riskera att min 5 veckors bebis som hostat som en vuxen, rosslat och varit snorigt sedan i fredags...skulle bli sjukare på akuten. Men icke! Får som svar "den tjänsten är för riktigt akut sjuka". Tänkte...ska man inte åka in då? Synd att det inte gick... hade varit ypperligt. Sitter upprätt med mini D någon timma. Han lyckas hosta och nysa en hel del. Sen somnar han lite trött om. Väl vaken ngr timmar senare mår han åter lite bättre. Inte lika flåsig och orkar amma i sträck istället för hackigt.
Sedan var det fler saker som personen uttryckte sig på som jag kände att...näe vad gör du där? Läser innantill i kardex kan väl vem somhelst göra? Tråkigt när sjukvårdsupplysningen ska vara ett kunskapsstöd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar