lördag 31 januari 2015

Torsdag, fredag, lördag och söndag

Torsdag
Vi är med hjälp av min syster husvakt åt mina föräldrars hem när de är i spanien. Var där i toradags för att mata fiskarna och möts av en rutten fiskasoppestank. En hel del av fiskarna hade dött. Vattnet var för varmt och filtret verkade inte funka så bra. F*n! Där står jag med två små barn som var ngt otåliga. Tar upp ngr av fiskarna och känner att nope detta går inte! Ringer syster som blir tokförbannad över att hennes kväll blir förstört. Både hon och jag var inte ett dugg glada över senna äckliga fisksoppa som vi eg från början aldrig har lust att ta hand om men aom vi gör för vår pappas skull. Pappa älskar sitt akvarium.
Möter min syster på väg hem från mina föräldrar men hon stormar förbi förbannad. Tur det! Dagen efter meddelar hon att hon är magsjuk. Hua!!
Hon ringde min kusin vars man älskar fiskar och han skulle ta sig en titt på akvariet på fredagskvällen.

Fredag
Hade underbaraste M och hennes lilla L, eller som lille D kallar henne "Isa", på besök. De var här strax innan 10 och åkte vid 16 tiden. Så underbart! Fick lite vixenumgänge och barnen hade så roligt tillsammans! En smärre klämskada vart det men lille D verkar inte påverkad av det idag. Ett litet blåmärke med ett rivmärke är det som antyder att en olycka varit framme. Vi åt taccos och ja vi hade det riktigt bra. Barnen var otroligt glada :) samt trötta efteråt! Lille D somnade som en stock efter middagen, det gjorde jag med. Hehehe
En lyckad dag! Juste klirrade hem en helt ny pop skaloverall i strl 92 till lille D. Kostade mig 500kr!! Under halva priset, så jag är supernöjd

Lördag
Har inte gjort mycket. Vaknade upp och lät maken ligga kvar i sängen. Städade upp gårdagen, satte in en maskin tvätt och disk. Hade låtit maken sova vidare om inte lille D väckt hnm genom att göra en underlig vurpa och skrikit i högans sky.
Så det kan gå. Efter lunch satt jag mysigt och kollade på konståkingen med en skål popcorn. När den tog slut så somnade  jag i någon timma. Tröttmössan nr 1!
Lille D sov dessvärre 3.5h på eftermiddagen vilket medförde att han hade svårt för att sova på natten. Maken tänkte inte på att väcka hnm alls, utan han satt fängslad vid ett datorspel som han längtat till. Aja så går det!

Mamma och pappa kom hem. 6 fiskar var vis liv av ca 20? Aja det stank inte rutten fisksoppa längre. Vi hade gjort ett bra jobb :)

Söndag
Har fått sova ut. Dessvärre trots det så känner jag mig inte ett dugg utvilad idag. Snarare kroppsligt förstörd. Har ont i hela kroppen. Har inte alls legat bekvämt de här senaste nätterna. I natt hamnade jag i skarven mellan våra två madrasser, allt för att mini D ska kunna sova utan att trilla ur sängen. Ungen har mer och mer börjat vända och vrida sig i sömnen så han halvt snurrar runt aom en pendel i sängen.
Idag är det amerikanskt fotboll mitt i natten. Maken ska iväg och titta på detta med ngr vänner. Så fort han drar iväg vid 23 så tänker jag gosa ner mig i säng. Han får ta extra sängen i natt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar