torsdag 8 januari 2015

Bvc igår

Igår var jag på bvc. Mini D väger nu efter 6v hela 4.5kg och är 53 lång. Undrar hur mycket han skulle vägt om han inte varit sjuk. Tjockis ;)

Fick lite tipps om hur jag kan göra för att få lillkillen att äta ur flaska. Lite vaniljsocker eller tetra. Alltså färdig ersättning är visst något sötare och kan vara godare för de små. Min tanke är mer som avlastning.

Maken försökte lite igen igårkväll. Funkade si och så... han ville ha 30 igen sen var set tutten. Men den stunden gav mig iaf lite gostid med lille D. Han fick ha sin mamma på kvällen utan en skrikande lillebror. Plus att mini D blev efter ersättningen rätt mätt fort och maken kunde ta hnm en stund till. Satt då åter med lille D och somnade med hnm på soffan. Så härligt :)

Därefter såg vi på ngt avsnitt av en serie på neflix. Sen somnar jag. Vaknar vid 02 för att ta mig i säng. Vid 3 ska jag visst ha ammat. Har inget minne utav det! Maken hjälpte mig på sidan och mini till bröstet, har halvsovit igenom det hela. Han har sedan tagit lillkillen och låtit mig sova vidare. Sen var det matning vid 7 igen... även där halvssov jag. Vaknar ordentligt vid 10 tiden till nybakta scones. Lille D är på förskolan. Mini vill äta så han får amma innan jag hugger in på mina scones :)

Tittar mig runt och maken har städat. Sen lägger vi oss i soffan ihop och sussar en stund innan han beger sig till jobbet.

Åh det gör så mycket att få sova mycket! Känner mig fortfarande trött men med mycket mer ork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar