fredag 23 januari 2015

8 veckor

Min lille pojk blev 8 veckor i tisdags. Han blir 2 mån på söndag. Tiden flyger iväg! :) jag längtar till våren. Känner mig något låst i denna vinterlandskap. Tradigt med alla kläder när man har två små.

Men var eg. Inte det jag hade tänkt skriva om.
Det har som sagt gått 8v. Sedan förlossningen. Jag kan ju säga att inte förrän igår kunde jag kissa utan att det gjorde ont! Äntligen! I början så brände hela underlivet, som in i h*lv*t*... efter ca 2 veckor började det lägga sig och vid 3 veckors tid fanns det en smärta slm man har vid en hemsk urinvägsinfektion. Att det svider som attan i slutet av kissandet. Denna smärta kunde komma med en kramp mot klotoris väldigt ofta under dagarna. När krampen släppte så kunde jag inte hålla tillbaka urin. Ja! Jag gör mina knipövningar, problemet var att krampen kom oftare ju mer knipövningar jag gjorde. Det var som om musklerna runt urinrör och klitoris blev för spända.
Trots detta urinläckage så kunde jag bryta av en pågående kiss-stråle. Så näe det var inte en vanlig inkontinens.

Denna kramp har avtagit mer och mer... nu har jag inte haft det på 1 vecka. Vilket är skönt! Från flera gånger per dag till nu mer sällan. Under den värsta perioden kunde jag inte ha tighta byxor, minsta berörelse gav kramp.

Smärtan vid kissandet har nu som sagt lagt sig. Det minskade successivt. 8 veckor!!!

Däremot kvarstår en del annat. Men det börjar bli bättre.

Snart så! :)

I helgen är jag själv med barnen. Maken jobbar fre-sön. Och med denna snö, så kan vi inte vara ute allt för länge. Så helgen kommer att bli lång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar