tisdag 15 oktober 2013

Astrid Lindgrens barnakut

Börjar dagen med att vakna med halsont... ja! Förkyld! Har lyckas att undvika det en hel vecka. Men näe... nu är det min tur. Maken har varit enormt förkyld i ca 1 v.

Japp nu har första olyckan skett... :/ lägger min lille älskling på soffan bredvid mig, för att jag ska ta upp en bok. Kudden på soffan är bred. Lägger bebben med fötterna mot väggen och bra med marginal så att huvudet inte är i närheten av kanten på soffan. Varför lägger jag hnm så? Jo för att om jag lagt hnm på längden så kan han rulla ur soffan. På detta sätt kan han bara rulla åt sidan. Ja... men vad gör min älskling?  Hinner se i den sekund som jag tar upp boken att han tar spjärn och skjuter ifrån med benen och han glider ur soffan. Landar med huvudet före och gör en bakåtkullerbytta. Jag som försökte att undvika fallskador genom att säkra så att han inte kunde rulla ut, så skjuter han ifrån! Unge!
Hjärtskärande skrik... men han mår bra. Sitter i skrivandes stund i cafeterian på Astrid Lindgrens barnsjukhus och väntar. Är han fortfarande ok till 19 så får vi åka hem.
Har precis efter 3h börjat lugna ner mig.
Min förkylning börjar komma tillbaka.
Just när allt hände så slog andrenalinet igång. Började storgråta men hjärnan funkade mekniskt. Ringde sjukvårdsupplysningen och mamma samt maken. Kollade nevrostatus på lille D och letade efter svullnader.

En glädjande sak... min lille vän tog flaska idag! Han drack hela 60ml ersättning :) nu känner jag mig lugnare över den saken iaf!

Mitt lilla ♥ och hans starka benmuskler! Just då det skedde kände jag mig som världens sämsta mamma... usch fy!

2 kommentarer:

  1. Men vilken jädrans otur! Typiskt när du tänkte flera steg framåt att det ändå skulle bli en olycka :/ men skönt att det verkar ha gått så bra! Och kul med ersättningen, två tummar upp! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Inte går det att lita på de små. De är fulla av överraskningar! Nu är han portad ifrån soffan om han inte ligger i famn. Usch fy! Men han mår bra iaf och vi fick åka hem :)

      Radera