tisdag 1 oktober 2013

Förståelse?

Måste bara dela med mig utav denna morgonhändelse :) idag känner jag mig lite grå.

Sonen börjar bli rastlös i matstolen och gny samt bli röd i ansiktet. Ser att han är snäppet ifrån att börja gråta. Han har bara tagit två skedar gröt. Alltså inte ens hälften!

Jag tappar humöret då han krånglar i matningen. Lägger grötskålen åt sidan...suckar och känner "va i helvete!! Orkar inte just nu!!" . Börjar då att gny som sonen och i högre toner än hnm. Grimaserar småsurt med ansiktet.

Vad händer?

Jo han slutar. Tittar förvånat på mig. Skrattar och sen gapar. Äter sedan upp sin gröt utan protester.
Hrm...kände mig först smått dum där jag satt och gav utlopp på en 5 mån nivå. Men undrar om vi fick ngn form av förståelse där? Mådde lite bättre efteråt. Behövde grymta ut lite ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar