tisdag 8 oktober 2013

S***t***n! J***vl***r!!

Ja ont gör det av att bli biten av en liten bebis vid amning.
Gjorde så ont att jag skrek till ordentligt och högt.
Vad gör lille D?? Jo han släpper och skrattar. Biter mig i läppen för att inte gråta lägger ner hmm och går ut ur rummet. Behöver andas själv.

Hör hur ledsen han blir. Han gråter hysteriskt efter sin mamma och bröst. Men aj. Jag ville inte.

Ångest när ens liten inte tar nappflaska... vi har testat 5 olika dinappar men ingen tar han. Ångest att veta att han troligt inte är redo att börja trappa ned amningen.

Vill amma den korta stunden vi har kvar. Har tänkt trappa ned efter hans 6mån dag, om 2v pch 2d. Jag börjar ju jobba om 4v. Och 3d. Varför tar han inte flaska för? =/

Jag vill kunna ge flaska om han biter... det gör så ont!
Vill samtidigt kunna delamma tills december som tanken är... för att han inte ska få ett abrupt avslut.

Flummigt inlägg... jobbigt är det.  Inge roligt att sitta här ledsen...ensam

2 kommentarer:

  1. Stackare! Jag känner ångesten och stressen med dig :/ hoppas maken tröstar ordentligt. Men ge inte upp, lille D behöver nog bara ställa om sig, tutten är ju alltid bäst och mysigast men det måste ju gå att vänja om de små liven till slut! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo han tog hand om oss när han kom hem från plugget. Vi ska börja ge gröt till kvällen vid 6 mån för att fylla på. Finns glutenfri gröt, så belastar vi inte magen så mycket. Har eg. Sagt att jag inte tänker ge välling. Men vi får se... ett mål om dagen gör nog inte mycket. Han kanske tar det?

    Kram!!

    SvaraRadera