lördag 19 oktober 2013

skutt skutt

Vet ni... jag ger upp flaskmatandet. Funkade två gånger och inte mer. Har nog gjort av med över 500 kr på flaskor och olika dinappar. Fått tips om att byta till latex. Men både maken och hans syster samt mamma är latexallergiker. Så det vågar vi inte testa. Maken är dessutom känslig mot potatis som är en korsreaktion på latexallergin. 

Igår ammades han och jag tog bort bröstet 19:20. Sen sov han en stund. Vid 20-tiden vaknar han. Busar lite och sen ger jag hnm en halv portion gröt som vi fått i prov av Nestlé. Mums mums! Han var så trött att han knappt orkade hålla ögonen ööppna.  Borstade hans små tänder och gick för att lägga hnm i sin säng. Sade godnatt och stängde dörren. Kl var 21:50 då. Han ligger och pratar lite, gnyr lite (gråter inte så sätt) och snurrar runt i sin säng. Sen vid 23 så somnar han helt själv! Inte vid bröstet, utan helt helt själv! Kan inte detta bli så resterande dagar också!? Vågar knappt hoppas på det. Men vi kör samma igen. Gröten jag bytt till nu är dock fullkornsgröt...inte helt utan mild fullkorn. Så vi märker om hans mage klagar hej villt. Ska köpa päron till hnm så att jag kan göra päronpure.



Åh denna hoppleksak köpte vi. Det är en jumperoo från fisher price. Svindyr i sverige kostar1400-2200 kr ute i marknaden. Vi köpte den för 500kr ifrån amazon uk, ny och den kom på 3 dagar. Han skuttar gärnet, tittar på tv och skuttar lite till! Så härligt att se hnm glad. Så blir han lite extra trött också. Så sover han lite djupare i omgångar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar