lördag 5 oktober 2013

Gårdagen :)

860 kr inkl inträde gav vi för saker värda ca 4000 kr! Känns som fynd!

Gårdagen bjöd på mycket. Var först och åt frukostbuffé på ett kondis i närheten.  Sen tog vi en långpromenad innan bvc. Väl där mättes det, vägdes och vaccinerades. Vaccinationen var värst för mamma♥ men maken hade gett mig i uppdrag att blåsa såpbubblor. Så jag hade en uppgift att koncentrera mig på. Blåste mina bubblor och lille D vart lugn på mindre än 1 minut. Han blev distraherad av bubblorna :)
Maken tyckte om vår bvcssk. Hon är en riktigt härlig prick! Lite av en gammal husmorsideal. Mysig och pratglad, med goda tips och råd. Så som Vi behöver.

Efteråt mötte vi upp M och lilla L. Så gick vi runt på mässa i 4h. Tiden bara försvann!  Vi glömde att äta och dricka. Men det var värt det! 860 kr betalade vi för allt, inkl inträde. Varorna, inkl det som var gratis, gick på ca 4000kr. De hade gratis blöjor samt tvätt-tillbehör vid ombyte. Det enda neg var att alla inte tog kort. Så jag hade tur att min vännina hade löst! Så hemdkt glad och tacksam!
Amningen gick smått åt skogen. De hade ett amningsrum, men vi besökte aldrig det. Så allt var intressantare än tutten. Värst var det vid ett par fina bänkar dekorerade med ballongkonstelationer. Ooooj! Ballongerna var sååå fina...knäppisbarn!:)

Vi kom hem sent, så vi köpte med oss mat från sibylla. Orkade inte laga mat! Vi hade varit ute från 8 och kom hem 19!

Bärselet var underbart! Vagnen fungerade som lastningsplats.

Juste älsklingens tänder har nu tittat upp pyttelite ovanför hud. Sylvassa små kanter! Är livrädd att bli biten. Han har redan bitit utan tänder och det gjorde ont. Tänk nu!?

Stackars barn fick även lite diarré efter vaccinationen. Anl. Att jag är hundra på att det inte hör till tänderna är för att det luktar speciellt. Lite åt magsjukehållet. Han kräktes också lite vid ett tillfälle. Lite temp men inget fasligt. Inget att ge alvedon för iaf. Detta kom ca 5-6h efter vaccin såsom vår bvcssk sade att det kunde göra. Men han verkade hyfsat glad och pigg ändå :)

Skickar med en bild på gårdagens fångst :) på bilden syns inte en mobil från pumpkin. En mobil med spegel i mitten. Detta för att lille D har den ovanför spjälsängen och ligger i skrivandets stund och pratar till sig själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar