lördag 20 oktober 2012

Päron, kiwi

Jag har aldrig kunnat äta kiwi pga kärnorna. De kliar så förbaskat i halsen. Hört och läst att det ska vara bra annars mot förstoppning. Vilket inte är ovanligt bland gravida.

Men däremot visste jag inte att päron har liknande effekt! Blev först rädd då jag blev dålig i magen. Blev det förra gången vid mina blödningar. Kan bli det inför mens... men så frågar maken har du ätit ngt annorlunda idag. Jo tryckt i mig päron. Varje gång efter det så har magen kommit igång...

Googlar runt och läser att päron kan ge laxerande effekt. *pust* har aldrig reagerat så av päron... vad jag vet. Fast iofs har aldrig varit förtjust i päron tidigate. Ätit det väldigt sällan, och nu 3 st på förmiddagen och 1 mitt i natten. och magen har skött sig efter varje päron...Haha... där har jag om inte magen sköter sig på 3 där...käka ett päron vettja!!! Får inbilla mig det iaf... att det är det som spökar. Lugnade nerverna rejält =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar