lördag 6 oktober 2012

Skumt

Igår berättade vi...eller maken för sina föräldrar. Blev lite skum situation. Det värsta för mig var att hans syster säger till sin dotter och klappar mig på magen... "titta du ska få en kusin, en bäbis ligger i magen". Hrm lilltjejen är 4,5 år gammal. Jag som inte vill sprida detta. Och sen, om det händer ngt på vägen, hur förklarar det då för henne när de inte ens kan förklara att vår iller har gått bort?

Nu har jag ändå känslan av att allt kommer att gå som det ska. Har fått den nu, särskilt efter barnmorskemötet. Men man vet aldrig? Allt kan hända.

Det som jag sedan fann extremt jobbigt det var hans syster prat om vagnar, kläder och blöjor. Hrm... snälla? Låt mig få vara gravid innan jag blir mamma! Låt mig få ha min gång tack. Jag vet att det är av välmening. Men har hon redan glömt att i v. 10 (fullgångna 9) så fantiserar man om allt, inte planerar. Planerar gör man när det börjar närma sig!

Ska bli spännande att se pyret igen nu på torsdag. Nu ska h*n vara ca 3 cm stor!

Händer det saker jo... har växtvärk på nätterna som jag skrev tidigare. Tror jag borde lägga mig tidigare. Är helt slut på dagtid pga detta. Men det är ju nu och fram till v. 12 som livmodern kämpar sig klar för att ta över all försörjning. Inte konstigt att jag är helt mör!
Testade med värmekudde. Funkade ett tag, fram till värmekudden blev kall. Behövde då förvisso gå på toa. Men orkade inte gå och värma kudden. Höll mig vaken i ca 30 min vid 2 på natten innan jag somnade om och vaknade nu vid 7 igen. Trött och mör!

Idag ska det vara soligt. Så ut ska jag! Se hur långt jag kommer bara...haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar