fredag 12 oktober 2012

Värsta natten hitills

Hade sådan frossa i natt. Hade frossa redan när jag gick och lade mig. Men somnade ändå väldigt utmattad i makens famn. Han försökte värma så gott det gick. Vaknar upp några timmar senare med sjuk frossa... en sådan som går rätt in i märgen!
Behövde dessutom upp och kissa! Självfallet... Maken hämtar morgonrock, klär på mig den och kämpar mig upp. Fryser som attan. Väl på toa går det inte så bra längre... skakar som ett asplöv och börjar störtgråta. Gråter helt okontrollerat. Fryser som attan... står vid handfatet sedan och skållar mina händer, så himla kyligt. Hjälpte pyttelite. Inser att det är fötterna jag fryser om som in i norden!

Maken värmer upp vetekudden. Hjälper mig tillbaka i säng och bäddar ner mig med två täcken och vetekudden vid fötterna... och då slutade jag att skaka... så fort fötterna fick lite värme... kunde sedan somna om och sov till morgonen...

har fortfarande rysningar... fryser lätt nu med. Men det är inte som i natt

Har frusit och så till och från sedan jag blev gravid. Men inte så här... kanske blev jobbet lite för mycket i kombination med trötthet och spänningar som släppte iom ultraljudet igår. Men fy vad hemskt det var... så hemskt kyligt =/

Trött är jag nu. Så ska duscha varm och sen gå och lägga mig en stund inför kommande kvällsarbetspass. Hoppas det är lättare idag. Det vart sammanlagt 13 inskrivningar och 14 utskrivningar på kvällen! Sprang som en tok fram och tillbaka och hade telefondejt med kordinatorn ;) Sen så att våra patienter var lite speciella det var ju en annan sak. Blev otrevligt hotad med en lex maria för något jag bara var sändebudet för! He... otrevliga människa! Jag hade ju aldrig träffat hen förut och kom och meddelade att jag precis fått reda på att hen skulle få flytta och att jag skulle hjälpa hen att packa sina saker... fy vad arg hen blev och började hota. Ja! Bra start på arbetspasset! Hahaha...
Ett pleuradrän som var lite i obalans...en hiaöverföring...en framlobsdement som var orolig... blandad kompott som bara tog musten ur en i slutändan! Och jag har fortfarande inte fattat matkorten...hoppas jag slipper vara oas!


Idag kommer bror upp! =D Så imorgon blir det chokladmässan. Åker dit för han skull. Jag är inte så intresserad av choklad längre. Eller mitt kommande barn är inte villig att låta mig vara intresserad av choklad. Jag har sagt till maken flera gånger att detta barn kommer att bli en pojke.
Det kände jag på mig någon vecka från den dag jag sade till hnm att det känns som om jag bär på en hemlighet och det var redan ruvardag 6! Minns hans min och undran den dagen. Kunde inte förklara vad det var. Men sade att jag känner på mig att ngt är annorlunda.
En vecka efter det säger jag att jag tror att det blir en pojke om allt går som det ska. Är fortfarande helt övertygad om det. Och det roliga är att enl. myterna som finns så är just ett tecken på att det blir en pojke lätt illamående, lättare symtom, inte mycket sötsug och oftast sug efter citrusfrukter. Min favoritjuice just nu är just citrusjuice...med extra lime i! MUMS! När jag såg den i affären så klickade det direkt i huvudet...synd bara att det ska vara en nyhet och vara dyrare.


Näe dusch nu. Och en kortare tupplur innan jobb. Ska hinna handla lite lättare middag till mig också innan jobb. Mådde inge vidare av middagen igår och behöver nog lättmält mat. Så nu blir det lättare middag som gäller på jobbet. Hemma kan jag äta sjukt långsamt men inte på jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar