onsdag 3 juni 2015

Helvetesmorgon!!

Lille D gråter väldans kl 4 på natten. Maken brukar gå upp men jag hinner öppna ögonen idag och se att han fortfarande snarkar. Inte vanligt för att vara Maken min.
Hämtar in lille D och ser att mini D vaknat. Äsch då! Plockar upp nästa unge och vi lägger oss tillsammans för att sova.

Vaknar upp kl 5. 40... lille d och mini d ligger och snarkar på varsin sida om mig. 6.05 lille D väcker mig med full igång.

*jag är en levande zombie idag* hade jag gått och lagt mig igår då jag känt mig trött så hade jag inte behövt vara död idag. Men maken ville ordna med fiskespö då de skulle ut idag, några grabbar från jobbet. Så jag satte mig för att sy. Och nu är den nästan klar! Hatten. Nu måste jag sy en till ;) jobbigt att ha två ;-p (ta det som ett enormt skämt! Eller det är jobbigt många gånger men inget jag byter för allt i världen)

Men dödheten  och mitt smått surmulna ansikte försvann på två sekunder efter denna konversation:
"
Har han med sig då?

-mamma bajs
* har du bajsat, näe? Behöver du bajsa
-potta, mamma bajs potta
* vill du bajsa i pottan?
(Nickar försiktigt)
/fyller på med vatten, hämtar pottan till vardagsrummet. Klär av.
* jag går och hämtar nya kläder och papper D. Sitt du i lugn och ro på pottan.
/kommer tillbaka och ungen har världens flin. Han sitter kvar på pottan.
- bajs!!! Bajs!!!
*jamen titta D du har bajsat! Bra jobbat!!!
"

Älskade son som den senaste tiden, 2-3veckorna skämts så för att ens byta blöja när han bajsat. Han har gråtit varje gång vid bajsblöjbyte :/ Tidigare har han skämts över att bajsa... gått undan eller gömt sig, men då alltid sagt till att han velat byta.
Blev så lycklig över hans egna initiativ!!! Fina lilla pojke!!
Vi har verkligen inte övat på pottan... nåhon gång ibland tagit honom att sitta på pottan, samt vid duschning så får han testa pottan. Han har pruttat i den och ibland kissat... men varit något avvaktande för pottan ändå. Vi har pratat mycket om pottan däremot. Särskilt nu när han börjat bli så ledsen över bajset. När vi ska på toaletten så har vi sagt "D mamma ska på pottan och bajsa" ja och liknande.
Tror inte detta är något som kommer att ske dagligen än. Men det är en början! Han börjar bli redo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar