tisdag 23 juni 2015

Nedtrappning

Nu håller vi på med amningsnedtrappning.   Det går långsammare än med lille D men jag är inte lika stressad med mini. Jag har uppnått mitt mål med nedtrappningen :) 1 mån innan tänkt. Men vad gör det?
Nu får avslutet komma när det kommer. Jag har inte bråttom utan målet är att ha trappat ned så pass att jag kan jobba dagtid på helgerna i slutet av september. Då kommer ungen att vara 10 månader. Känns rimligt för mig iaf :)

Han är duktig i maten mini. Numera är det:
7-8: 1 portion gröt med 1/4 fruktpure
Ca 10: amning
Ca 12: amning
Ca 14: amning
Ca 16: amning
18: 1/2 stor burk matpure och 1/4 fruktpure
20: 150-220ml bananvälling.

Amningarna är det lite si och så med gällande tider och mängd. Händer att det blir 3-6gånger på dagtid.
Nästa steg om ca 1.5v. Ska vi ersätta 12 amningen med lunch och då lika mycket mat som vid middagen.
Tycker vi kommit rätt långt ändå, något släppte för hnm för ca 1 månad sen och då har det gått rätt fort fram.

Nu kan jag iaf jobba natt utan att det blir något större problem! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar