lördag 6 juni 2015

Öroninflammation

Lille D hade i onsdags blivit hemskickad lite tidigare från förskolan då han var ovanligt ledsen. På eftermiddagen var han gladare men inte fullt sig själv.

Igår så lämnade vi honom som vanligt. Men efter 1h så ringde de. Stackarn... han var därefter klängig och något trött. På natten så grät han mycket i sömnen.
Så på morgonen kom han in gråtandes till min sida av sängen och utbrister med stora tårar sprutandes "mamma! Mamma!! Aj aj aj öaaa!!! Ont öa! Mamma"
Mitt hjärta brister... lilleman! När det verkligen gäller då pratar han så fint. Synd att det dock är när han mår dåligt.

Kollar klockan... 6.05 vårdcentralens teleq kommer igång 7.30. Mini sover gott än.
Går upp med lille D och sätter mig halvsovande i soffan med honom i famnen. Han får kika på tv. Lillkillen snyftar vidare.
När han lugnat sig en aning så tar jag tempen 37.4, alltid något.
Klockan hinner bli 7. Jag kände att jag behöver duscha. 7.25 hoppar jag in och är ute 7.35. Jäklar!! Dags att ringa! 7.38 reggas mitt samtal och de skulle ringa upp mig 8.45

När de väl ringer upp så får jag prata med en mysig och go sköterska. Hon kikar och meddelar att vi fick välja, de hade bara två akuttider kvar 11.30 eller 15.45. Öh tog 11.30 tiden. Pojken min behövde det så snart som möjligt. Tur att jag ringde tidigt!

Gör oss i ordning och beger mig, mini åt otroligt bra medan lille D inte alls ville ha något.

Väl på Vc så sitter det en snorkig personal i reception. Ville att jag skulle ta nummerlapp trots att det inte var någon i kö... tar lappen och hon klickar direkt fram till vårt nummer, nödvändigt? Skulle inte tro det.

Doktorn, en ung kille var hur bra somhelst. Pedagogisk med lille D och passade på att jollra med mini D.
Lille D vägdes och killen väger 14kg! Min tungviktare :) tog en temp och då hade han 38.9 :/
Penicilinkur i 5 dagar vart det. Köpte det på en gång och en jordgubbsalvedon. Den vanliga skogsbär tycker han inte om. Men jordgubbsvarianten slank ner. Och hej och hå! Lille D piggnade till och vart hyper. Hehe sötnosen.
Antibiotikan slank också ner. framåt kvällen fick han åter ont så då blev det mer Alvedon.

Nu sover han supergott. Och vad gör jag uppe kl 1? Jo förutom att skriva detta inlägg så kände jag för att pyssla. Jag behövde återhämta mig från en ganska tung dag. Dödstrött och en nästan konstant ledsen liten kille plus en bäbis. Det tar på krafterna. Så jag behövde ladda om, rensa sinnet lite.

Minis hatt är något för stor. Har tyg så att det räcker för att göra en till hatt samt en till lille D. Då jag inte fullt tyckte om mönstret så satt jag i 45 min och luskade fram ett nytt. Hoppas de blir bra. Ritade upp på tyget och klippte samt nålade en del.

Så här blev det: alla delar plus foder :)
God natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar