tisdag 23 juni 2015

Varför namnlöst

Det finns de av mina vänner som hittat till bloggen då de googlat på mitt nick. De som känt mig länge vet att detta är ett nick jag använt i många sammanhang. Frågan har kommit upp om varför jag inte skriver ut namn. Jag lägger ändå upp bilder på mig och barnen.

Jo saken är att jag vill inte att man ska kunna googla fram mig via namn. Även om det är en offentlig blogg vill jag ändå hålla den lite privat. Jag vill inte att vem somhelst ska hitta den med lätthet. Mitt förnamn är ganska ovanligt, eller i Sverige är det väl ovanligt. Mitt efternamn är taget.

Sedan vill jag inte att mina vänners namn kommer upp då de kanske inte vill vara offentliga på det här sättet. Därför lägger jag inte upp namn eller bilder på dem. Utan det blir L, M... ja :)

Kanske en dålig förklaring, men så är det!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig, jag har också ett väldigt ovanligt namn och vill inte riktigt att vem som helst ska hitta min blogg och få läsa om min vardag och problemen kring att få barn etc. Jag hoppas att allting är bra med dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :)
      Jodå livet rullar på! Lite mer gråhårig än innan, men sånt man får ta när man har två små! Eller hur? :)

      Hoppas allt är bra med dig och dina härligt fina ♡

      Radera