onsdag 10 juli 2013

11 v

Gårdagens äventyr med the creativity house och flippin burger var lite mycket för lille D. Han var otröstlig i pappas famn när vi väl kom hem. Satt och sög på tutte i soffan ngt oroligt.  Vid 22 gav jag upp då även det var otröstligt. Då gick jag och lille D in i sovrummet och lade oss för liggamning. Ett mörkt och tyst rum gjorde susen. Han skrek hysteriskt tills tutten kom i mun sen var han en trygg bebbe i mammas famn igen. Han makade in sig och höll sig fast sen ammade han i ca 1h och 20 min somnade gott och har inte valnat än. Kl är 07! Vaknade själv av att brösten värkte och lakanet var blött... det har läckt igenom ganska regält... hrm... brösten känns som sten. Fårse när plutten tänkt vakna då. Lär ju då vara stenhungrig! Skönt iaf med ca 7h sömn. Händer inte alla dagar =)

Ser nu i schemaplaneringen på jobbet att mina pass är inlagda. Läskigt! Fick lite av en nyexas känsla igen! Samtidigt blev jag lite smårädd...kan jag verkligen lämna lille D med pappa helt själv nattetid så där? Hrm eh. Inget omöjligt! Han kommer att vara över 6 mån då jag börjar jobba igen. Samt så är det bara 4 nattpass på en månad! November känns så avlägset med så nära ändå! Blandad glädje med rädsla. Ska bli så skönt att få göra lite annat ngr dagar i månaden också.
Äsch men nu ska jag koncentrera mig på att överleva 3v framöver. Maken jobbar natt sedan har vi föräldraledigt ihop!
Att han jobbar natt skrämmer mig lite. Lär åter bli trött och sliten då lille D inte alltid sover igenom nätterna. Får trötta ut plutten oftare så att jag får sova annars lär jag få panik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar