onsdag 24 juli 2013

3 mån

Idag har min lille levt 1/4 av ett år! Var på bvc idag. Hade så ont i magen innan...han skulle ju få sprutor :/
Jag är nålrädd... och sen höra min lille skrika det hjärtskärande skriket... näe fy.... men det gick bra. Han grät inte av nålsticket utan då sskn sprutade i vaccinet. Sen efter båda sticken (ett i varsitt ben) så höll maken upp hnm en stund över axeln så slutade han gråta. Vi lämnade rummet och han ville kramas en stund till efter sen lade vi ner hnm i vagnen och han somnade gott.
Symtom han kunde få av vaccinet var trötthet, feber och värk. Vid behov kunde vi ge alvedon 60mg supp.

Älskade lille! Han har växt på bra på längd och vikt! Väger 6200g och är 61cm lång. Men huvudomfånget har dalat i kurva. Huvudsaken är att fontanellerna är öppna och så får vi göra en ny bedömning nästa månad. Kan hända att han inte får ett så stort huvud...men pigg o glad annars.

Själv har jag 4kg till matchvikt. Dock får man undra när jag ska hinna träna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar