måndag 29 juli 2013

Fundersam

Satt på sybilla idag och en sak slog mig. När jag var gravid så besvärades jag av doften där inne... jag åt en del rött kött och det var gott... pommes frites gick sådär med potatis var blä. Mådde illa lite då och då i början. Socker var jag inte förtjust i alls. Inge godis eller bullar.

Har varit lättretlig i några dagar... inne på sibylla så mådde jag illa. Har i två dagar tyckt om rött kött och har längtan till korv. Kan äta sötsaker men det var inte så gott och jag mådde lätt illa av det. Hrm... pms!? Mensen kanske är på g? Hehehe
Juste! Åt senap som jag vanligtvis ratar!

Berättade det för maken och det jag får är stora ögon och en fundersam min!

Har tappat sjukt mycket med hår de senaste dagarna.  Så grav hormonerna börjar väl lämna kroppen nu.

2 kommentarer:

  1. Sjuk känsla... Jag har nästan glömt bort det där med mens. Det var ju ett tag sen man hade den, och för mig lär det ju dröja ytterligare ett par månader innan den kommer tillbaka. Jag kommer få en chock! Särskilt om det innebär en hormonell omprogramering vad gäller smaker, lust, humör osv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte om det är mens på g eller vad det kan vara. Har ju pcos så om det är som vanligt så vet jag inte när den dyker upp. Sen kan ju amningen skjuta upp den, men ammar eg inte enl. De premisser. Så ja...vet inte...kanske baea hormonerna som går ur kroppen.

      Radera