måndag 22 juli 2013

Choklad :/

Kom på att i samband med lillens magproblem så har jag ätit choklad. Köpte en 200g som jag mumsat på i småbitar. Choklad kan förutom utslag ge diarréer hos de små! Yeay kanske inte är tänder på gång ändå!! Fast mor min har känt på tandköttet och bekräftat att set är ngt på g. Men även hon sade (precis som jag läst) att från tandsprickning till uppvuxen tand kan det ibland gå flera månader!!!
Hoppas inte det! Vill ha en mindre kvällsgrinig pojke igen!
Med min nya info om choklad (ngn koffeinliknande halt i det som påverkar) så tog jag ett stort glas cola och sista chokladbiten! Har jag i stortsett undvikit choklad i 9 mån (grav pga illamående och sura uppstötningar) plus nästan 3 mån (efter grav) så vad gör ca 3 mån till?

2 kommentarer:

  1. Så choklad kan alltså utslag och magont även det? Verkar vara mycket man ska se upp med... Har du undvikit all form av kål också? Jag är smått beroende av vitkålssallad och det vore trist om jag inte kunde äta det alls under den tid jag ammar... :/ men vad gör man inte för de små? Jordgubbar har jag passat på att äta mycket av nu i sommar! :)

    SvaraRadera
  2. Jupps...choklad och koffeinhaltiga drycker...tyvärr!
    Jag undviker gasbildande mat i största mån. Han fick nämligen ont i magen av bönor,för mycket lök i maten, vitlök och för mycket kål samt paprika...hehe! Men inte alla bebbar som reagerar på mat.

    SvaraRadera