lördag 20 april 2013

Äckelvarning!

Börjar med ngt mindre farligt. Har de senaste två dagarna ätit som bara den. Varit sugen på sött och kolhydrater,  vilket jag inte varit så sugen på under graviditeten. Men igår så åt jag väl 3, 5 portioner lunch och 1, 5middag samt en halv rulltårta själv!

På morgonen igår så kändes det vått i trosorna. Trodde vattnet gått... men näe det vat bara en massa genomskinligt slem till en början. Gick på toa och ut kommer det stora klumpar slem och en stor träng grönbrunfärgat slem. Ingen doft inget så. Funderade inte närmare på det just då. Men senare under dagen slog det mig att det kanske var en del av slemproppen.  Inte för att det innebär att nu är det dags så sätt... det kan ta flera veckor för vissa.

Sedan på kvällen så får jag världens diarré,  tömmer hela magen. Visst kan vara för att jag ätit så mycket...

Men plussar man ihop allt så kan det ju vara att det inte är långt kvar. Ökad hunger,  slempropp som går och diarré.agen som sjunkit en del...mer sammandragningar än vanligt. Lätare värkar på morgon, kväll och nattetid. Bara att hoppas på att bebben vänder sig om allt startar!  Kanske blir en liten som möter världen innan den prel. Dagen. Skulle vara en lycka för mig. Att han själv får välja då han vill möta dagsljuset utanför magen oavsett hur förlossningen går till!!!

Idag ska jag iväg och hämta paket =) har beställt mammatrosor, höga utifall jag blir snittad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar