tisdag 23 april 2013

v. 39 (38+0) -> lite blodig morgon

God morgon!

Vaknar upp och ska göra mig i ordning för att ta mig till barnmorskan för att kontrollera protein i urin samt mitt blodtryck då det började stiga lite. Och ja, känner att det vart lite vått mellan benen. Inget konstigt tänker jag. Går på toaletten...oj väldigt mycket blodtillblandad flytning. Då åkte väl resten av slemproppen antar jag? Eller?

*SUCK* Maken är på vfu och är därmed inte i närheten. Ringer förlossningen och iom att jag inte riktigt kan väcka lillen, fick en buffning och så har han hickat, så ville de att jag skulle komma in för en kontroll.

Har passat på att duscha lite och ringt mina päron. Försäkrat om att det inte är någon fara med mig eller barnet och att de ska ta det lite lungt.

Är döhungrig! Har inte ätit något, tänkte det är väl lika bra att inte äta ngt nu. Om det skulle vara så att det är på g.

Ringde maken som precis avslutat sin vfu för natten och var på g till tåget. Hrm... blir en tripp till Ks Hs istället då. Äsch lite miljöombyte skadar väl inte? =) Han lär vara där före mig.

Lyssnade på hjärtat hemma innan för att försäkra mig om att lillen lever, vilket han gör. Men det har jag inte sagt till förlossningen. För de vill juh helst inte att man har en sådan doppler juh. Så det skiter jag i. Lika bra ändå att de tittar till mig en stund med lillen.

Trött är jag som bara den. Har inte sovit mycket. Det har småregnat, duggat heter det väl?, hela natten. Jag kan sällan sova bra då det regnar och än värre då maken inte är hemma. Vet inte det är ngt med mig och regn. Det funkar inte riktigt.

Lär väl få ligga med den där ctg-kurvan och sen bli hemskickad... orkar eg. inte... men men lika bra! Så om det är en genombrottsblödning så är det väl på g snart... några dagar till... annars äsch... 7 dagar till sen får jag träffa min lille plutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar