söndag 28 april 2013

Natt 2

Vad gjorde vi igår dag? Körde lite vagn och tog det lungt hos mina föräldrar på kvällen. Ammade hnm och sedan tog mina föräldrar hand om hnm helt. Ja...

Maken sov lite extra under kvällen. Sedan vid midnatt gick jag och lade mig. Sov och blev väckt för amning. Maken skötte resten. Rapning trösta och byta blöja. På morgonkvisten fick han sova. Så sov vi några timmar ihop. Men då gick jag upp för att byta blöja och så.

Nu sitter vi alla lite småtrötta och tittar på tv. Ska snart duscha och sen gå till mina päron. Vi ska grilla!
Idag känner jag mig riktigt tillfreds. Lugn och extremt hungrig!
Och hörrni dolly parton! Släng dig i väggen!! Ömmande bröst! Aj aj!

Sötnosen sover i dagsläget mycket på dagtid och busar nattetid. Har från igår kväll börjat öppna ögonen lite mer. Försöker vänja in i babynestet.
Våran pojk har fått ett personnr =) vet inte om jag skrev det.  Men så är det!

Det tar sig och redan efter andra natten känns det bättre och bättre. Imorgon blir det att ta tag i det praktiska. Ordna med försäkring. Ringa mvc och bvc.
Behöver städa! Mamma hade lämnat allt så fint. Och har eg. Inte gjort annat än kommit hem. Men det räckte.

Min smärta börjar lätta. Har idag börjat trappa ner citodonet.  Lyckades sköta magen lite grann i natt. Och  jag börjar få känseln tillbaka i urinröret så att jag känner mig lite kissnödig. Det tar sig! Blir nog bra det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar