onsdag 24 april 2013

Förlossningsavdelningen - antenatalen del 2

Kl 02:20 vaknar upp och är alldeles desorienterad. Visste först inte vart jag var. Lättare molvärk men inget farligt.  Ska väl försöka sova ngr timmar till.

Kl 8:30 får inte äta frukost förrän dr kommit, endast klara drycker. Har molvärk med lättare värkar men nästintill inga sammandragningar.  Fick mer blodtillblandade flytningar.  Ctg- kurvan såg fin ut iaf =)
Att ligga här är ngt av det tråkigaste men ändå småmysigt.  Hör nya små liv skrika lite titt som tätt. Så sött!!!

Kl 10:00 fick order om en rask promenad i en timma.

Kl 11:30 har precis kommit ut från läkarrummet. Har öppnat mig från 1 till 3 cm. Så de har inte lyckas skjuta upp förlossningsarbetet även om det inte blivit aktivt än. Så inom 24h kommer jag att få träffa min lille pojk! Fick info att de inte tänker försöka vända hnm igen då så som beskrivningen var från vändningaförsöket var att han troligt inte får plats i bäckenet som det ska eller så kan navelsträngen vara lite malplacerad. Happ! Så ingen vaginal förlossning utan det blir ett semiakut kejsarsnitt. Är just nu lite skakig men samtidigt så förväntade jag mig ngt liknande ändå... ngt som är skönt är att han själv startat igång förlossningen =) han meddelar nu att han är klar för omvärlden.

Kl 14:00 åh har fått dropp! Har inte ätit sedan 22 igår och druckit sedan 10 imorse!  Magen morrar.

Kl 15:00 mina värkar drar igång kraftigt och fort. Så på 30 min har jag fått bricanyl för att stoppa förlossningen. En urinkateter, pratat med narkosen och är ombytt. Inom 1h får vi träffas!!! Allt gick fasligt fort! Blev omprioritetad i listan. Lillplutten bestämde dig för att nu vill jag ut!

1 kommentar:

  1. Åååh, 1h från kl 15 borde betyda att han fått se dagens ljus nu (kl är 17). Hoppas allt gått bra!!! Vore kul att se bild på den målade mario-bomb-magen om du tog någon :)
    Vill skriva ett stort grattis men avvaktar till klartecken från dig! Stor kram så länge!

    Cohen
    www.ettlivblirtill.wordpress.com

    SvaraRadera