torsdag 18 april 2013

Rundtur i rummet =)

Nu är dekoren helt uppe. Fick även tag i ringar så att jag fick upp gardinen =) man ser nog det lite dåligt men gardinen har nu fått pärlor satta längst hela kanten, samt att hela är virkad.

Var idag hos barnmorskan. Hb på 137! Och sf-mått 35. Blodsocker 5, 5 hade ätit ca 30 min innan. Dock hade jag ett blodtryck på 130/90 men inget i urinen. Så hon ville träffa mig på tisdag igen för en omkontroll så att jag inte utvecklar havandeskapsförgiftning.  Annars var det inte så ovanligt med lite högre tryck i slutet av graviditeten.
Min bm sammanfattade min graviditet och införde även mitt önskemål om att inte donera navelsträngsblod utan att allt ska gå till vår bebbe. Så sade hon att genom att fylla i detta så slapp vi ta den diskutionen på förlossningen.
Sedan så peppade hon mig och sade flera gånger att än kan bebben vända sig själv iom att han är så rörlig. Hon är go min barnmorska, hon såg direkt att jag eg. Inte ville ha kejsarsnitt. Hennes tröst och hopp gav mig och maken mer ro än innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar