tisdag 30 april 2013

På väg till akuten ...nu inlagd

Nu är jag trött på det här!!!
Har sedan igår morse haft hjärtklappningar. Igår kväll lite svårt att andas. Tänkte äsch, kan ju vara pga sömnbrist. Lade mig på rygg imorse och känner fortfarande av obehaget. Nästan lite värre. Lyssnade på mitt hjärta och ja... läckert! Oregelbunden med extra slag. Samt så eg. Om jag nu måste ersänna det så är det ju så att jag har ett tryck över bröstet.

Nu har jag handpumpat. Samt packat skötväskan... ringde först till närakuten och det är som jag misstänkte. Kan vara en lungemboli. Hoppas bara på ren sömnbrist.

Blev inlagd för observation på min avdelning. Skönt på sitt sätt. Känner alla och det känns tryggt då jag vet vilka de är.
Har varit på en ct-lunga. Men såg inte ut att vata ngt. Kontrast var läskig. Kändes som om man kissade på sig. Tydligen kan det påverka bröstmjölken lite i smak men annars inge  fara.

Så nu sitter jag här i en enkel sal. Det positiva är att lille D och maken är här hos mig =)

2 kommentarer:

  1. Oj, nej, vad läskigt! Vad är lungemboli? Krya på dig, snabbt! Kram

    Cohen
    www.ettlivblirtill.wordpress.com

    SvaraRadera