fredag 23 augusti 2013

Fynd

Var på barnens hus och fyndade lite leksaker, kläder, badblöjor, dinappar för 6mån+, badbaljeinlägg( vårt förra som är lånad är unge vidare) med glidstopp, babypool till nästa år och solfilt med 50 i skyddsfaktor.  Barn ska ju inte vistas i sol då de är under 6 mån samt så ska barns ögon i den åldern inte utsättas för sol alls då risken finns att hornhinnorna kan brännas av uv strålarna. Vi pratar om solen som är stark. Den runt 12-15 tiden på dygnet.

Var sedan och åt lunched en vänninna som jobbar på nevrobarn. Det första hon gör är att kika på hans fontaneller.  Hehe aja en extra koll är ju aldrig fel ;)

Lille D vaknade tidigt.  Men han somnade tidigt också. Somnar om efter och drömmer först om att kag är i en lång korridor på jobbet och snor mjölkpaket!

Sen nästa dröm var obehaglig. Vaknde gråtandes. Drömde att vi var tre i en pol och jag bad en vännina ta lille D medan jag dricker upp mitt dricksglas. Ser att denna låter lille D doppa sitt huvud i vattnet. Skriker till personen att ta upp hnm för att han har inte varit under vattnet förut. Men personen säger att "näe men han tycker om det".
Jag springer snabbt över och lyfter upp pojken mon och ser hnm livlös. Börjar genast med andningshjälp.  Vaknar precis då jag ser hnm öppna ögonen.  Mina ögon är tårfyllda. Hör hur lille D och maken busar ute i vardagsrummet. 
Andas lite och går ut till dem.

Berättar min dröm för maken.  Han kramar om mig en stund. Sen behöver han gå på toa. Då frågar han mig om jag vill se ngt från netflix... de har ngt undervattensprogram som du skulle... sen kommer han på sig och blir så ledsen över sin dumhet. Nu så här ngn timma senare kan jag bara småle åt det sista här. Dock drömmer är jag fortfarande skakis utav!

Nu ligger lille D och plingar på ett litet piano med stora tangenter. Ser så söt ut så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar