söndag 4 augusti 2013

Öran

Igår var jag hos kusinen och firade hennes 8 åriga son. Väl därifrån var jag helt slut. Min kusin har 4 barn där den 8 åriga är den äldsta och den yngsta på 7 v.
Full rulle och högljutt. Kom hem. Åt lite middag såg en film och sen gick jag och lille D i säng. Somnade i amningen.
Maken kom in lade lille D i sin säng,  stoppade om mig och ja...jag somnade djupt. Sov mellan 23-06. Ammade plutten och sov sen från 07-09.30. Känner mig fortfarande slut efter gårdagen!

Idag blev det till att ta det lungt. Åkte till öran, en liten insjö inte långt ifrån där vi bor. 10 min med bil eller 40-50 min med cykel.

Har grillat lite korv och så har maken tagit sig ett litet dopp. Lille D fick ligga under sin lilla parasoll. Lite påbyltad då det blåste en del här. Men han verkade njuta ändå =)


Hittade vilda köttätande växter här

3 kommentarer:

  1. Åh! Öran! Där bodde jag mycket hos mina morföräldrar när jag var liten :) trodde iofs då att hela området hette Öran, inte bara insjön. Där har jag badat många gånger och åkt skridskor på vingliga ben!

    SvaraRadera
  2. Heter väl dåntorp ? =)
    Åh har inte tänkt på att man kan ta sig dit på vintern! Mysigt det måste vara!

    SvaraRadera
  3. Kollade precis på kartan och det finns tydligen ett ställe bredvid själva insjön som heter Öran :) det var där de bodde! Ja, supermysigt både på sommarn och vintern!

    SvaraRadera