fredag 30 augusti 2013

Huvudvärk deluxe

Ja vart ska man börja? Igår så skulle jag träffa en vännina. Börjar med att lille D börjar att gnälla och skrika på tåget. Hrm...tar upp hnm men han är inte nöjd med att sitta still. Kan dock inte vagga hnm med ett ickestillastående tåg. Men han blir tillslut lugnare genom att stirra på en tants breda röda hatt.
Sen projektet att gå av...var ju tvungen att lägga ner hnm i vagnen... han gallskriker! Efter en liten stund somnar han tack och lov!

Han somnade i ca 1h. Gav oss möjlighet att äta.  Sen började gnället igen. Funkade inte att amma då allt var för intressant... tog man bort bröstet vart han arg.  Inget var bra.
Hade sådan god lust att fråga första bästa..vill du ha en bebis ? I ett av försöken glömde jag stoppa tillbaka tutten så i mitt vaggande så satte jag igång utdrivningen... suck! Det rann ut en del mjölk! Kände hopplösheten och ville bara skita i allt!

Vi satte oss att fika. Satt där med 6 andra ammande kvinnor...haha!
Själv fick jag vanka av och an. Tillslut somnar han. Försöker att sätta mig och fan vad ont i ryggen jag hade. Då vaknar han till! Erbjuder bröstet och där somnar han snuttandes en bra stund. Ska försöka lägga ner hnm då kroppen gör ont.
Känner att det är blött...oja iom att vi suttit konstigt så har kisser runnit ut. Byter i vagnen och skrutten är jätteglad! Klart han är nästan näck!
Väl med kläder på så blir han gnällig igen. Och så höll det på hela vägen hem!

Maken möter upp mig och tar över. Är så tacksam att jag har gråten i halsen. Huvudet pulserar.

Väl hemma somnar jag utmattad av allt. Orken tog slut efter att ha försökt hålla modet och glädjen uppe samtidigt med en grinig bebis. Visst det var underbart att träffa vännen. Men resten var jobbigt.

Idag har det bjudits på liknande humör. Ser att han petar sig extra mycket på ena sidan av munnen. Han brukar peta mer åt andra sidan... visst tandköttet är lite svullet där. Ngt mer som stör? Han har ju redan två tänder som varit på g sen 3 månaders men som inte velat titta ut än.
Det sköna med idag är att maken vankar och tar hand om oss båda. Har sådan huvudvärk av allt skrikande.

Verkar vara vanligt runt 4 mån att bli så här grinig. Men det är jobbigt som attan!

2 kommentarer:

  1. Åh herre jösses... Vilken jäkla dag!

    Det är inte direkt nån smekmånad att vara mammaledig :/ min lilla tjej har inte börjat skrika särskilt mycket än, men de enstaka attacker hon får på kvällarna räcker för att göra mig frustrerad och få mig att grina :P



    SvaraRadera
  2. Inte för alla iaf! Så mycket prat om rosa moln och bebisbubblor men vart tog de vägen? Mina blåste nog snabbt med vinden ;)

    Usch då! Det är tur att det inte sker för jämnan. Men då man är uppe i det är det svårt!

    SvaraRadera