torsdag 1 augusti 2013

Dubbeldagar

Första dagen på våra dubbelföräldraledighetsdagar. Hade eg. Tänkt ta det lungt och mysa. Istället så tog vi en promenad till centrum och vankade runt i 6h. Handlade en tröja till maken och en tutt-tub till mig. Fast istället för att ha dem över bröstet så ska jag testa att ha den runt maken. På det sättet kan jag ha vilken tröja somhelst utan att visa upp hela magen vid amning.
Väl hemma mös vi ned oss i soffan. Lillen lång ammar och vi spelar lite tv-spel.

Innan myset passade jag på att pyssla med min hopplösa dator. Har lyckats kringgå min dators problem och har nu räddat alla filer jag vill ha kvar. Har i ngr dagars tid bränt ut ca 20 dvd skivor. Tur att min ex granne glömde 50dvd skivor hos oss och har nu flyttat. Aja vill han ha ersättning så får han...efter att han betalt maken för madsagen han fått och halat sig för att betala.
Iaf nu har jag meckat lite och jag lyckades köra igång reparationsfunktionen. Tror dock att det är en hårdvarufel men kanske lyckas ha igång datorn med klusterfel ett tag till.

Juste! Var förbi biblioteket och lånade lite böcker för att börja läsa för lille D. Helst ska man börja vid 2 måns ålder redan. Men då fann jag inte tiden.  Så en månad senare och med maken till hjälp så gör vi ett nytt försök att utveckla lillens språk. Forskning säger att om man börjar tidigt så utvecklas barnets språk tidigare och börjar oftast prata tidigare pga stimulering. Så vi märker! Om inte annat så har vi säkerligen spenderat många mystimmar!

Nu ska vi bada och natta plutten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar