söndag 11 augusti 2013

Svärföräldrarna

Vaknade på fel sida igår.  Var så  lättretlig och blev ledsen för inget!

Åkte till svärföräldrarna på eftermiddagen.
Hade som vanligt ingen större lust att åka tillbaka dit. Det området ger mig kalla kårar och jag är så glad över att ha flyttat ifrån området!

Men blev på bättre humör. Dock gjorde jag misstaget och tog 4 bitar choklad. Min stackars snutt har haft så ont i magen! Desperarionen i hans magonda var att snutta för mycket så tillslut kräktes han ganska mycket :/

En sak som jag blev enormt glad över är att hans föräldrar sparat min mans lammskinn. Det är skinn från välbehandlade får från värmland och skinnet är skonsmt behandlat så att det är ok för småbarn. Åååh vi som tänkt spendera över 1000:- på ett skinn! Det är mörkbrunt och megamysigt. Äkta lammskinn är bra för både kyla och värme. Den avleder fukt och håller kroppen sval på sommaren och behåller värme då det är kallt.
Sen perfekt att ha i pulka! Åh blev så himlans glad!

4 kommentarer:

  1. Hmm... Känner att jag helt har missat vad som ger dig kalla kårar? :/ blev lite nyfiken bara... Va lyxigt med ett lammskinn! Jag tänkte också "pulka" direkt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ngt magiskt med skinn och pulka? =) mys på ngt sätt!

      Radera
  2. Är choklad som t ex jordgubbar och ger barnet magknip? Får man någon sådan typ av info från tex BVC eller är det upp till en själv att veta vad man kan/bör äta när man ammar?
    Lyxigt med lammskinn! Och kul att det har en "historia" bakom sig och inte bara från Babyland :p

    Cohen
    www.ettlivblirtill.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det beror på hur engagerad din bvc är. Jag får ta reda på mycket själv. Det är det koffeinliknande ämne i choklad som kan ställa till det. Choklad kan ge magknip oxh utslag. Hos min lille ger det magknip :/
      Kolla livsmedelverkets hemsida. Sen är det testa testa testa! Kan hända att du kan äta allt utan att ngt händer Leroy =)

      Jo det gör det hela lite spec. Att den har historia =)

      Radera