torsdag 15 augusti 2013

Välkommen till världen!

Grattis "Jessfart" till ert lilla underbara mirakel =) ♥

Igår var jag på gyn. Skulle kolla en "kant" som min bm känt vid efterkontrollen. Allt såg fint ut. Man kunde se att livmodern var under "amningsfas" liten och slemhinnan i det tunnaste lag.
Dock ser man tydligt mitt pco. Så troligt kunde jag ha problem med nr 2. Pärlhalsbandet på äggstockarna syntes tydligt och väl. Så vi fick rekommendationen att vända oss till sophiahemmet då de på mitt gyn inte längre har ngn fertilitetsläkare. Hon har gått i pension.

Har igår skickat mail till sophiahemmet för att se när det är dags att kontakta dem och så iom att jag helammar. Jag har ju tänkt helamma till 24/10 för att sedan trappa ned.

Mest av allt hade jag önskat att inte behöva gå igenom hormonbehandlingar igen. Men så verkar inte vara fallet. Men så snart vi får ngt klartecken från sophiahemmet så sätter vi igång med nästa barn! Vem vet...kan ta allt från ett till tusen försök eller inget mer barn. Vill helst att lille D får ett syskon mem går det inte så får det vara. Är lyckligast ändå!

Läste att i findland får man hjälp av staten för två barn. Ngt annat spännande är att om man bekostar vården själv så kan man ansöka om ersättning för det här via FK och då ev. Få hela summan tillbaka för behandlingarna. Intressant! Ngt att lägga på minnet. Vill ju helst skippa ivf då det var rätt plågsamt för mig, men kanske går bättre denna gång? Vem vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar