lördag 31 augusti 2013

Stackars plutt!

Gårdagen bjöd på mer skrik och gnällighet. Tillslut grät han hjärtskärande om han inte fick ligga i famnen och vanka av och an. Inte ens bärsele eller bärsjal hjälpte!
Vid 17 tiden fick jag nog. Han skrek så mitt hjärta gjorde så fasligt ont! Tårarna rinner längs mina kinder och jag försöker behålla lugnet.  Maken är där hela tiden och försöker trösta.

Gav tillslut en Alvedon supp. Jag avskyr att ta läkemedel och absolut inte vill ja ge mitt barn det i onödan.
Efter 15 min så tystnar lille D och tittar på oss med sömndruckna och rödsvullna ögon. Han smackar med munnen.

Då vi inte vet om det är magen eller ev. Tandköttet fick han kall päronpure. Det var poppis! Mumma smask!
Sen ammade han och somnade.

Nu kan man tro att det är smakisarna som ställt till det.  Men han har haft problem sen tidigare :/ och katrinplommonen har ändå satt igång magen ngt på hnm.
Så nu blir det extra päron, katrinplommon, persika och mangopure.
Papaya ska visst vara bra. Men frågan är om det är för starkt än?

Kan ju ha varit en kombination av båda. Återstår att se när kalaslasset kommer ut.men ack så skönt det var med tystnad och en leende liten innan han somnade en stund.

Fniss! I detta nu står maken och pratar till en fågel ute på balkongen. Hrm han kom in för en sekund sen och meddelande att en sparv flugit in i vår inglasade balkong medan vi vädrat. Det söta är att han pratar till den! "Men lilla söt flyg åt andra hållet...inte dit...akta vingarna...ja så ja!"
Hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar